Nieuwsbrief
Inloggen
v

LKM NS 2F OFFEN MIT LICHT H0

  • |
  • |
  • Productnummer: BU12126
  • Advies prijs: € 99,99
  • EAN-Code: 4001738121261
  • Eenheid: 1
  • Merk: Busch
  • Goederencode: 95030030
  • Consumenten Adviesprijs: € 99,99
  • Schaal: 1:87
  • Fabrieksnummer: 12126
Om te kunnen bestellen dient u ingelogd te zijn
  • HobbyTime levert uitsluitend aan de vakhandel!
  • HobbyTime levert franco huis vanaf  250 euro (excl. B.T.W.)
  • Uitsluitend artikelen die wij uit voorraad kunnen leveren tellen mee voor het franco orderbedrag.
  • Onder de 250 euro is de bijdrage in de logistieke kosten 7,50 euro per order.
  • Niet franco en toch leveren? Geef het aan bij 'Opmerking'


Uitgebreide omschrijving
Met werkende koplamp! Open versie diesellocomotief. Kleurstelling: Zwart met rood onderstel. Wielindeling B. Lengte: 36 mm. De veldspoorlocomotief Ns2f De veldspoorlocomotief Ns2f van Lokomotivbau Karl Marx was een van de meest gebouwde veldspoorlocomotieven in de DDR. Met het fabrieksnummer 48318 werd hij voor het eerst gepresenteerd in 1952 op de handelsbeurs van Leipzig. De aandrijving wordt verzorgd door een 30 pk motor, die zijn vermogen via koppelstangen overbrengt op de beide assen van de locomotief. De transmissie kreeg natte lamellenkoppelingen voor de eerste twee versnellingen en een derde versnelling met een droge lamellenkoppeling voor snelheden tot 14 km/u. De locomotief heeft een elektrische installatie en is ontworpen voor spoorbreedtes van 485 tot 630 mm. Van 1952 tot 1959 werden 550 exemplaren van deze populaire veldspoorlocomotief gemaakt. Vanwege zijn robuustheid wordt hij nog steeds veel gebruikt op parkspoorwegen en museumspoorwegen, ook in westelijke regio's. Het model De locomotiefmodellen zijn verkrijgbaar als bij het origineel in varianten met een open en gesloten bestuurderscabine. De kleine locomotieven worden aangedreven door een 3 volt micro-precisiemotor met versnellingsreductie voor voorbeeldig langzaam rijden en sterke tractie. Een ingebouwde magneet verhoogt de aandrukkracht van de locomotief op de met metaal beklede smalspoorbanen en zorgt zo voor een veilig stroomverbruik van de rails en schokvrij langzaam rijden. De locomotieven hebben een koppelpen aan de achterkant van de bestuurderscabine voor een realistische treinvorming en een magnetische koppeling voor gebruik met vrachtwagens en wagons uit het Busch-mijnspoorbereik. Net als bij het origineel kan met de veldspoorlocomotief op de kleinste spoorradii (tot 100 mm) worden gereden. Door zijn compacte ontwerp en de geringe benodigde ruimte kan hij ook zeer goed worden gebruikt voor het ontwerpen van diorama's en als aanvulling op bestaande modelspoorsystemen. Karl Marx Locomotiefbouw in Babelsberg De VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM) was de belangrijkste fabrikant van dieselaangedreven veldspoorlocomotieven in de DDR en kwam voort uit de fabriek van Maschinenbau und Bahnbedarf Aktiengesellschaft, voorheen Orenstein & Koppel in Berlijn. In 1948 werd het opgenomen in VVB LOWA (de afkorting LOWA verwees naar de in 1945 opgerichte vereniging van staatsbedrijven voor locomotief- en wagenbouw in de DDR). Het in 1950 gestarte typeprogramma voor diesellocomotieven omvatte talrijke smalspoorvarianten. De VEB LKM bestond tot het einde van de DDR in 1990 en werd in 1992 gesloten na omvorming tot een GmbH en de daaropvolgende »liquidatie«. Tegenwoordig is er een bedrijventerrein op het voormalige fabrieksterrein van de LKM in Potsdam.


Specificaties
MerkBusch
Schaal:1:87


















Informatie
Om uw bestelling volledig te kunnen afronden, dient u ingelogd te zijn. Bent u al klant? Inloggen